icon-arrow-right
HomePilot gezamenlijk klantportaal VSM en VWB van start - nr.7

Pilot gezamenlijk klantportaal VSM en VWB van start

VSM en VolkerWessels Bouwmaterieel (VWB) werken intensief samen. Onder meer aan een gezamenlijk klantportaal. Onlangs startte een pilot. Met onder andere KWS Infra Amsterdam/Utrecht testen we het aangepaste klantportaal.

Door de samenwerking tussen VSM en VWB en bundelen we onze krachten. Zo maken we ons klantportaal nog beter voor onze klanten en voor onszelf.

 

Hoe werkt het nieuwe klantportaal?

Klanten krijgen een nieuwe link, waarmee ze inloggen. Ze loggen automatisch op het juiste portaal in. Het gaat er iets anders uitzien dan ze gewend zijn. Wel vinden ze er dezelfde diensten, en zelfs meer. In de nieuwsbrief van september las je al over de voordelen van het nieuwe klantportaal. Via deze link kun je dit bericht nog eens teruglezen.

 

Belangrijk om te weten: klanten van VSM kunnen alleen bij VSM bestellen. Voor VWB geldt hetzelfde. Het klantportaal blijft gekoppeld aan ons eigen, afgeschermde ERP.

 

Wat merken collega’s van het nieuwe klantportaal?

De manier waarop orders binnenkomen, verloopt ongeveer hetzelfde. Het kan wel zo zijn dat sommige velden anders heten. Doordat klanten makkelijk kunnen selecteren en vergelijken, krijg je waarschijnlijk minder vragen.

 

Projectaanvragen gaan veel makkelijker. Dat komt omdat velden die de klant invult, semi-geautomatiseerd in ons systeem terechtkomen. Je hoeft ze niet meer te knippen en te plakken. Dat zorgt voor minder onnodig werk en minder fouten. Ook de klant heeft er profijt van. Zijn aanvraag kan hij sneller in het portaal terugzien.

 

Hoe verloopt de pilot met KWS Infra Amsterdam/Utrecht?

De komende tijd testen we samen met hen hoe het nieuwe klantportaal werkt. Wat verloopt goed, en wat kan beter? Zo maken we het portaal steeds beter. In januari leiden we medewerkers van KWS op voor gebruik van het nieuwe klantportaal. Vanaf februari kunnen ze dan definitief over.

 

En hoe zit het met andere klanten van VSM?

Ondertussen zorgen we dat steeds meer klanten zich bij het nieuwe klantportaal aan kunnen sluiten. Daar communiceren de verschillende werkmaatschappijen zelf ook over. Zij geven ons een geschikt moment, waarop ze over kunnen. Wij zorgen dan voor een opleiding en instructie.

 

Al onze collega’s van de commerciële afdeling betrekken we erbij. Tijdens de pilot is intern projectleider Elvisa Begic nog contactpersoon voor klantvragen. Na de pilot zijn dat de vaste contactpersonen van de klanten. Zij krijgen een cursus, zodat ze de juiste informatie paraat hebben. Daarmee kunnen ze klantvragen over het portaal goed beantwoorden.

 

Wil je meer weten over deze samenwerking met VWB? Neem contact op met Elvisa Begic of Gert van der Hoek.

 

klantportaal 1
klantportaal 2

 

+