We houden elkaar op de hoogte - doe je mee?
Of je nu op kantoor werkt, op de werf op een projectlocatie of in één van onze werkplaatsen: je kunt nooit alles weten over ons bedrijf. En dat hoeft ook niet. Wel proberen we je op de hoogte te houden. Bijvoorbeeld met deze interne nieuwsbrief. Zo vertellen we elkaar over nieuwe ontwikkelingen binnen VSM. Of over projecten waar we trots op zijn. Jij kunt hiervoor ook onderwerpen indienen. Hoe dat werkt lees je in dit stuk. Sinds begin dit jaar heeft VSM een zogenaamd ‘contentoverleg’. Content verwijst naar de Engelse term voor ‘inhoud’. In dat overleg zijn alle afdelingen van ons bedrijf vertegenwoordigd.
Wat doet het contentoverleg precies?
Vergelijk het met de redactie van een krant. Samen bepalen ze onderwerpen waarover VSM iets zou moet vertellen. Dat doen ze op basis van wat zij dag in dag uit op de werkvloer meemaken. En wat ze van jou, als collega, horen.
Waarvoor gebruiken we de onderwerpen?
De onderwerpen kunnen worden gebruikt voor deze interne nieuwsbrief. Soms zijn ze beter geschikt voor ons relatiemagazine ‘De Koppeling’. En in bepaalde situaties is een berichtje op social media of op onze website voldoende. En sommige onderwerpen zijn zó belangrijk, dat ze op alle kanalen terecht komen. Ook de vorm staat in eerste instantie nog vrij. Soms past een interview of geschreven artikel goed. Bij andere onderwerpen past een fotoreportage, een video of een infographic beter.
Waarom gebeurt dit op deze manier?
Door samen over onderwerpen na te denken - ongeacht de vorm of het kanaal - krijg je een vollediger beeld van wat er speelt in de organisatie. In plaats van ‘we moeten een magazine vullen’ gaat het om: ‘wat speelt er nu eigenlijk?’ Communicatiemensen noemen dit ‘contentmarketing’. Door deze werkwijze heb snel een complete lijst met relevante onderwerpen. Die koppel je daarna pas aan een nieuwsbrief, magazine of vorm. En de lijst wordt steeds aangepast en aangevuld naar aanleiding van actualiteiten.
Hoe kan ik onderwerpen inbrengen?
Je kunt hiervoor contact opnemen met één van de deelnemers aan het contentoverleg. Dat zijn: Esther Beije-van Krochten (manager KAM), Ilona Bosmans (teamleider wagenparkbeheer), Gert de Hoop (exploitatie), Ricardo Vallentak (projectleider intern en extern), Samara Brouwer (HR), Elvisa Begic (projectleider intern), Arnoud Rijnders (teamleider mechanische werkplaats), Raoul van der Pol (teamleider technisch beheer), Arie Peursem (teamleider buitenploeg/logistiek), Esther Stoop (communicatie).